На 25 юни 2012 г. обяви началото си нов граждански проект на недоволството – С.Г.А.Н /S.G.A.N/. – “Не ни познаваш”. “Не ни познаваш” е заглавието на новата песен и клипа към нея, с която стартира проектът.
Зад него стоят Венци Мицов и Светльо Витков от група „Хиподил” и „Светльо and the Legends” - кандидати съответно за вицепрезидент и президент през октомври 2011 г.; продуцентът Стоян Георгиев, с подкрепата на www.webcafe.bg и др.
Мицов и Георгиев обясняват, че идеята за проекта се е родила по време на гражданските протести срещу скандалните поправки в закона за горите. Според тях хората се надигат, когато има смислени каузи. (”Здравей България”, Нова телевизия, 25.06.2012)
Какво представлява Проектът S.G.A.N според собственото описание на групата:
“Проектът S.G.A.N е за и от несъгласните хора, хората, на които им пука. Не е проект на интелектуалци, а на обикновени граждани. Целта ни е да накараме повече хора да се събудят, огледат и осъзнаят, че животът им е в техните ръце. Членовете на проекта S.G.A.N се наричат гниди. Те са различни хора – някои с, други без работно време, но всички до един опомнили се. Правим го, за да докажем и покажем, че не всичко в държавата България е микс между власт и чалга. S.G.A.N тепърва ще се развива и проявява в различни форми.”
S.G.A.N. има и Facebook група – https://www.facebook.com/PROJECTS.G.A.N
За песента (по собствена информация на групата)
“Песента не е весела, макар че хората, които застанаха зад каузата и се снимаха във видеото, са цветни, готини, различни. Тях не ги приспа 20-годишното рязане на лентички към по-добрия свят и тръгнаха да го търсят сами, а тези, които все още са тук, имат да избират между това да се ядосват или да си повтарят да не го правят.
“Ако и ти си от първите, натисни Play и давай с нас. Имаме нужда от малко гняв, за да си върнем отново човешкия облик”.
Амбиции за влизане в политиката обаче нямали и все още събирали идеи за думите, които да стоят зад отделните букви от абревиатурата „С.Г.А.Н".
Всъщност от страницата на групата се вижда, че този проект е подготвян още след президенстките избори през 2011 г. Припомняме, че тогава мотото на колоритната президентска двойка беше: "Президент търси България" . Те провеждаха кампанията си в интернет и Фейсбук, както и чрез собствен канал в мрежата за споделяне на видеосъдържание "YouTube".
* * *
Песента може да чуете тук: