За Дунав и Стара планина

Няма да се уморя да повтарям (а сега използвам повода от една статия на Валери Найденов), че публиката не разбира изключителната важност на пътната инфраструктура за развитието на страната. В медиите, а и в някои партийни централи, акцента върху магистрали и пътища на днешното правителство, едва ли не се разглеждат като израз на "пожарникарска некомпетентност" на Борисов. Казва се "не ядем асфалт".

Не е вярно. За да дойде хляба, сиренето, млякото, месото и каквото си помислим до нашия магазин, то пристига по ПЪТ. Когато е там по добре поддържан асфалтиран път, то е по-евтино, а когато пристига по разбит и зле поддържан път в калкулацията на продукта, който купуваме влиза и ремонта на транспортните средства. Впрочем толкова е ясно, че когато чух за пръв път репликата "не ядем асфалт" от европейско-известен политик бях смаян...

Без изградена мрежа от добри пътища, няма икономика, няма напредък!.. В тази връзка ще спомена два гигантски проблема:

1. Стара планина, която разделя страната на две има един целогодишно проходим път (Хемус) и един почти такъв (Република). А трябва да бъдат далеч над десет, поне петнадесет..., за да има реална икономическа интеграция между двете части ;

2. България (особено Южните части и София), е затворена към Дунава. Реалния път към ЦЕНТЪРА на Европа. Австрия и Германия са по-близо до Лом, отколкото до Пловдив, Смолян и София. Защо не се разбира?

Не Цариградското шосе (магистралите "Марица" и "Тракия").

Дунав е по-важен за стопанското развитие на България. Няма развита инфраструктура до и успоредно на реката. Има един мост. По римско време са били два или три. На такова разстояние са необходими поне пет-шест моста...

Всъщност, ако няма обществен натиск, тези проблеми няма да бъдат решени скоро. Затова го пиша тук: приятели, да разбираме проблема и да притискаме, партиите, на които сме привърженици да не го загърбват.