http://news.ibox.bg/news/id_1068251672

 150 души без билет във влака София-Септември

news.bg
12.09.2007


Размер на шрифта: a a a

71 минути е престоял влак на гара Искър заради 151 пътника без билети, съобщават от БДЖ. 

Влакът е пътувал от София за Септември, но на гара Искър по искане на кондуктора и началника на влака машината спира, за да се издадат допълнителни билети.

От общо около 300 пътуващи във влака, половината - 151 - са били без билети. 91 си закупуват превозен документ, но 60 от тях категорично отказват да заплатят за пътуването си.

Началникът на влака е поискал помощ от Транспортна полиция и те са свалени от влака.
По данни на очевидци, повечето от нередовните пътници са били от ромски произход.

Линията София - Септември се използва основно от хора, които се прибират от работа и тръгва в 18.40 от Централна гара София.

Подобни инциденти, при които даден влак закъснява принудително поради опити за пътуване гратис, ощетяват останалите пътници, които са закупили билети; подлагат влаковия персонал на допълнителен стрес и нарушават технологията на влаковото движение.
Отказът от страна на голяма група пътуващи да заплатят за транспортната услуга е проблем, с който дори и най-добросъвестният кондуктор трудно може да се справи сам", обясняват от БДЖ.

Извършват се постоянни проверки на самия влаков персонал, но най-сериозен е проблемът по крайградските линии около София (направленията към Ихтиман, Своге, Драгоман и др.). През 2006 г. има близо 10 случая на физическо насилие върху кондуктори от страна на пътници без превозен документ. Случаите на устни нападки и заплахи са много повече, посочват от БДЖ.

От компанията се обявяват категорично против такива случаи и посочват, че настоящите цени на билетите за влак са съобразени с покупателната възможност на населението и са конкурентни на цените на другите видове транспорт, като се предлагат и абонаментни карти.

От БДЖ предупреждават, че при следващ групов опит за пътуване гратис ще бъдат принудени да обмислят възможността за спиране на влакове, които са икономически неизгодни, тъй като експлоатационните разходи за тях далеч надхвърлят приходите от продажби на билети.



Copyright 1998-2019  OMDA Ltd. Всички права запазени

Обратно към "Какво пише в старите вестници"

Обратно към "Материали за циганите"